Șoferii sub 21 de ani nu vor mai avea voie să conducă mașini cu peste 100 de cai putere!

1,607

Tinerii șoferi sub 21 de ani din România se confruntă cu noi reguli care afectează conducerea mașinilor puternice.

O propunere legislativă la Senat stabilește că aceștia nu vor mai putea conduce autoturisme cu peste 100 de cai putere.

În plus, măsurile includ extinderea orelor de pregătire la școala de șoferi la 25 de ore pentru teorie și 45 de ore pentru examenul de traseu, adresându-se în special celor care abia și-au obținut permisul.

Această schimbare vine în contextul în care drumurile din țară sunt considerate periculoase pentru șoferii lipsiți de experiență și în special pentru cei tineri, care adesea subestimează pericolul vitezei.

Propunerea legislativă are drept scop atât protejarea tinerilor șoferi, cât și îmbunătățirea pregătirii lor pentru a face față condițiilor de trafic.

Prin această propunere, se restricționează dreptul tinerilor șoferi cu vârsta sub 21 de ani de a conduce mașini puternice, limitându-i la autoturisme cu o putere sub 100 de cai putere sau 75 kW în cazul mașinilor electrice.

În paralel, se subliniază importanța pregătirii teoretice și practice, cu o extindere semnificativă a orelor alocate la școala de șoferi.

În concluzie, aceste noi reguli vizează să asigure siguranța și pregătirea adecvată a tinerilor șoferi români, impunând limite de putere pentru autoturisme și extinzând durata pregătirii teoretice și practice, în speranța de a reduce riscurile pe drumurile țării.

Șoferii vor fi avertizați de prezența radarelor

De asemenea, tot în urma propunerii legislastive, Poliția va fi obligată să avertizeze şoferii cu privire la prezenţa radarelor pe drumurile publice din România.

“Poliţia rutieră avertizează conducătorii de autovehicule în legătură cu prezenţa în trafic a dispozitivelor de măsurare a vitezei, prin mass-media sau panouri de avertizare.

Conducătorii de autovehicule pot folosi mijloace proprii de detectare a dispozitivelor de măsurare a vitezei ”, se arată în propunerea legislativă.

România conduce în Europa la capitolul accidentelor rutiere, conform datelor Institutului Național de Statistică.

Zilnic, în țară au loc aproximativ 70 de incidente rutiere, iar în 2022, media zilnică a crescut la aproximativ 76, totalizând aproape 30.000 de accidente pe parcursul anului.

Se remarcă o concentrare semnificativă a acestor evenimente în București, urmat de județele Iași, Cluj, Constanța și Mureș.

Astfel, România ocupă prima poziție în topul european al țărilor cu cele mai multe accidente rutiere.